Deprecated: Function split() is deprecated in /home/ittv/public_html/tagmedia.rs/blog/wp-content/plugins/digg-digg/include/dd-manual.php on line 385

Oglašavanje na društvenim mrežama ubrzano uzima maha. Tako su i pojedinci (da, još uvek samo pojedinci) kod nas shvatili kakvu im moć Internet pruža i počeli sa oglašavanjem svojih proizvoda i usluga na mreži. Neki to rade profesionalno, neki laički, ali to je već tema za neki drugi tekst.

Prema istraživanju koje je sporoveo emarketer, 2015. godina će globalno oboriti sve rekorde kada je reč o ulaganju u oglašavanje na društvenim mrežama. Procenjuje se da će marketari širom sveta u toku ove godine izdvojiti čak 23 milijarde dolara za ovaj vid promocije, što je za 33% više u odnosu na prethodnu. Značajan deo od ove 23 milijarde otići će na „novu“, najbrže rastuću i po angažovanju korisnika najuticajniju društvenu mrežu, a to je Instagram.

U momentu kada je Facebook kupio Instagram (za tričavih milijardu dolara), 30 miliona korisnika je „provlačilo“ svoje fotografije kroz Insta filtere, dok danas to radi više od 300 miliona.

U jednom od obraćanja iz kompanije kažu: „Instagram je mesto gde ljudi dolaze da se povežu i pronađu inspiraciju, a naš fokus prilikom uvođenja noviteta je da omogućimo da se to nastavi.“

IMG-20150917-WA0001-01

Nadamo se da će tako i biti. Lansiranje ad-ova širom sveta najavljeno je za 30. septembar. Ono što najviše plaši pri pomisli na Instagram oglašavanje je to što će verovatno biti slično onome što se radi na Facebook-u, gde reklamom može da vas „gađa“ bukvalno bilo ko. Svako ko vas obuhvati svojim „targetom“ izlazi vam na timeline, bilo da ste zainteresovani za to što vam se plasira ili ne. Pametni oglašivači se trude da reklamom obuhvate one koje stvarno zanima plasirana poruka, ali zbog nerazumevanja posla i zahteva klijenata, prečesto se dešava da se sve svodi samo na „gađanje“ što većeg broja korisnika, pa „ko se upeca – upeca“.

Tako smo na Facebook-u danas svedoci masovnog spamovanja, ali i to je tema za drugi tekst.

Za razliku od Google-a, i dalje apsolutnog gospodara Interneta, koji nam prikazuje kontekstualno relevantne reklame zasnovane na našim ličnim upitima i pretraživanjima, Instagram reklame će se pojavljivati bez obzira na to kako se mi na Internetu ponašamo (u sadašnjosti).

Da li će uvođenjem reklama Instagram srušiti reputaciju omiljene i najuticajnije društvene mreže među korisnicima?

Odgovor je samo jedan: Videćemo.

Komentari: